Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Skolrestaurangen

Skollunchen är en viktig del av dagen. Matsedeln planeras så att barnen kan äta en allsidig och näringsriktad kost. Vi serverar ekologiska ägg, ekologisk mjölk och använder ekologiskt mjöl vid tillagningen. Ribbybergsskolan har ett eget tillagningskök.

Sallad på Lida förskola Sallad på Lida förskola Foto: Mostphotos

Skollunch

Till skollunchen serveras:

• lagad huvudrätt
  • rikligt grönsaksbord
  • bröd och lättmargarin
  • lättmjölk eller vatten

Det finns oftast två olika rätter och ett veganskt alternativ att välja på. Valfriheten gör att fler elever äter lunch, det gör även att de har möjlighet att prova olika livsmedel och maträtter.

Frukost och mellanmål

Skolrestaurangen serverar även frukost och mellanmål till eleverna.

Klockan 07.40-08.00 erbjuder vi drop in frukost för årskurs 4-6.
Årskurs 1-3 som har fritidshemsplats äter klockan 07.20. Förskoleklass med fritidshemsplats äter klockan 07.30.

Till frukost serveras:

• Yoghurt eller filmjölk
  • Hemmagjord müsli samt fullkornsflingor.
  • Smörgås
  • Olika pålägg
  • Juice och lättmjölk

Mellanmål serveras till de elever som har fritidshemsplats efter skoldagens slut.

Till mellanmålet serveras: (rullande):

• Filmjölk
  • Smörgås med olika sorters pålägg
  • Gröt
  • Frukt (varje dag)

Skolrestaurang

Skolmaten idag

Ribbybergsskolans matsedel

Skolmaten.se
Skolmaten tillhandahåller en kostnadsfri webbplats och app där du kan se matsedlar för de flesta skolors restauranger. Appen heter Skolmaten och kan laddas ner till iPhone och Androidtelefoner.

Mer om skolmaten.se och deras app

Senast uppdaterad: 16 februari 2023