Skolmiljö

Ribbybergsskolan byggdes 1970 och renoverades 2009–2011. Skolan har efter renoveringen öppna och ljusa lokaler. Under

Skolan har en fin omgivning med natur och skog. Förutom skogsmiljön på skolgården finns bland annat lekställningar och gungor. Det finns flera stora ytor för lek och bollspel. Det finns även en mycket populär inhängnad fotbollsplan.

På skolan finns en skolrestaurang där eleverna äter frukost, lunch och mellanmål. Det finns även bibliotek, idrottshall, musiksal, bildsal och slöjdsalar. Kort och gott har vår skolmiljö allt det vi behöver för undervisning, lek och rörelse.

Senast uppdaterad: 16 februari 2023