Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Ansök om plats

Välkommen att ansöka om plats hos oss! Som vårdnadshavare till barn som ska börja förskoleklass eller årskurs 7 ansöker ni via skolvalet i början av året.

Skolvalet äger rum i januari-februari varje år. I början av året skickar kommunen ut information om hur valet går till.

Ni behöver registrera ert val av skola i skolvalet oavsett om ni väljer den skola där ert barn har sin grundplacering eller en annan kommunal eller fristående skola i eller utanför Haninge. Varje barn har sin grundplacering på en kommunal skola.

Om ni vill byta till vår skola

Om ni i skolvalet vill söka till oss men ert barn är grundplacerad på en annan skola är det rektor som avgör om barnet kan få plats. Detsamma gäller om ni vill byta till vår skola mitt i terminen.

Vi vill förstås erbjuda alla som vill gå hos oss plats men det kan hända att vi inte kan ta emot på grund av utrymmesskäl.

Senast uppdaterad: 14 april 2023