SKOL IF

Nu drar vi igång SKOL IF på Ribbybergsskolan!

Barn hoppar upp i luften. Foto: Mostphotos

Precis som vi tidigt lär våra barn att ta hand om sin tandhälsa, kan vi i grundskolan lära dem en vana av regelbunden fysisk aktivitet som de tar med sig senare i livet. Forskning visar att fysisk aktivitet bland barn och ungdomar är förknippad med flera fördelaktiga hälsoeffekter, psykisk välmående samt ökade skolprestationer. Vårt Skol IF samarbetar med Föreningen Djurgården Skola-Stad . Det innebär att det finns en Idrottsledare från DSS vilken stöttar oss i arbetet med Skol IF. Idrottsledaren hjälper elever och personal på skolan att utveckla skolidrottsföreningen och tillsammans ta fram kostnadsfri fysisk aktivitet varje dag i anslutning till skoldagen.

Vi välkomnar vår idrottsledare Tyra som skapar fysisk aktivitet varje vecka.

Senast uppdaterad: 25 januari 2023